Doris Ražnatović: Uvijek izaberite ljubav

 "Ostati ravnodušan prema knjizi znači lakomisleno osiromaširi svoj život." - Ivo Andrić



Mlada Ulcinjanka Doris Ražnatović koja iza sebe ima dvije objavljene knjige "Ja sam život" i "Ja sam život II", nedavno je objavila i roman "Dva lica sudbine". Roman je pisan po istinitim motivima iz života jedne djevojke, pretočen u divnu ljubavnu priču. Doris je se svojoj mnogobrojnoj publici poznata i po pseudonimu Dulcinea. 


Knjige Doris Ražnatović


Kolumnistkinja Doris Ražnatović završila je srednju školu u rodnom Ulcinju, nakon čega je upisala i završila studije na Fakultetu političkih nauka, odsjek politikologije. Postdiplomske studije završila je na Pravnom fakultetu u Podgorici, smjer Ustavno pravo. 
 

Izvor: Instagram



U razgooru sa autorkom saznala sam koliko dugo je radila na novom romanu, kada se zaljubila u čitanje knjiga, kao i šta Doris saznaje o sebi u susretu sa čitaocima. 

Izvor: Instagram


1. Koliko dugo ste radili na romanu, poslije ranije objavljene dvije knjige?  

Na romanu "Dva lica sudbine" radila sam nešto više od pola godine. I kada sam mislila da je završen, željela sam da promijenim skoro jednu trećinu istog. Kako je pisan po istinitoj priči i Nina iz stvornog života nažalost nije mogla da ima djecu, ja sam svojim čitateljima htjela da poklonim srećan završetak. Konačan kraj knjige sam napisala samo dan pred kraj porođaja, u bolničkoj sobi. Sljedećeg jutra sam dobila ćerku. Zato ovu knjigu posebno volim. 💜


 2. Zbog čega naziv "Dva lica sudbine" i šta Vas je inspirisalo za pisanje ovog romana? Gdje se odigrava, koji su i kako ste gradili likove?

Naziv je simboličan i potvrđuje moju tezu da sudbina zaista sa sobom nosi dva lica. 
Prvo za koje smatram da je "tako negdje zapisano", a drugo ono koje biramo sami, svjesno. 
Inspiraciju sam pronašla u priči jedne djevojke koja je zaista imala zanimljiv život, a ljubav svog života je upoznala u Španiji. Moji likovi, iako uglavnom izmišljeni, su i stvarni. Svako je neka Nina. Dosta momaka je poput Pabla, impulsivno sa burnom prošlošću, Ninin otac kao tipični "Balkanac", njena majka koja ostaje u braku zarad porodice, njen bivši suprug od koga trpi zlostavljanje i slično. 
Radnja se većim djelom odvija u Barseloni, gradu koji me je oduševio prije par godina. Pisavši ovu knjigu podsjetila sam se njegovih ulica, živopisnih trgova, srdačnih ljudi. 
Možda sam i ja nakratko bila Nina u cijeloj ovoj priči, jer dosta njenih osobina prožetih kroz sadržaj posjedujem i ja.


Izvor: Instagram


3. Šta čitaoci mogu da, uslovno rečeno, očekuju od glavnih likova "Dva lica sudbine"?

Neizvjesnost do samog kraja.


4. Na koje momente obratiti pažnju, kao ključne?

Romanom sam željela doprijeti do svojih čitatelja na način da nikad sebi ne dozvole da žive svoje živote kako od njih očekuje neko drugi, pa makar to bili i sopstveni roditelji. 
Ali, svakako, ključ svega, makar što se tiče mog pisanja, nalazi se u ljubavi. 
Uvijek izaberite ljubav.💞


Ljubav je moja vjera prije svih drugih vjera koje se deklarišu ovim ili onim imenom”


5. Kada ste se prvi put zaljubili u čitanje knjiga i dali se sjećat koja je bila prva knjiga koju ste pročitali?

Hmm, teško da se mogu sjetiti prve pročitane knjige. Čitanje svakako volim od kako znam za sebe i za prva naučena slova.


6. Već godinama izgleda da čitamo sve manje, kao da su nestale one nekadašnje navike čitanja knjiga prije spavanja, na putu, za vrijeme vikenda, odmora...? Kakva su Vaša iskustva o tome?

Ako zbilja govorimo samo o sopstvenom iskustvu, uvijek nađem vremena za knjige.
 Doduše, sada je, pored petomjesečne bebe, to vrijeme znatno skraćeno. 
Što se sveobuhvatnog utiska tiče, nažalost istina je da sve manje ljudi čita i okreće se instant sadržajima. 
Mada, moji čitatelji mi vraćaju vjeru u onu drugu stranu: knjige nikada ne izlaze iz mode.


Izvor: Instagram


7. Jesu li Vas neki romani koje ste pročitali u djetinjstvu dotaknuli u srce?

Bilo ih je. Mada više u periodu ranih dvadesetih, negoli u djetinstvu. 
Ko me iole poznaje zna da sam oduševljena knjigama Fjodora Dostojevskog, posebno Zabilješkama iz podzemlja.


8. Šta pisac Doris Ražnatović saznaje o sebi u susretu sa čitaocima, u čitanju njihovih komentara?

Da čvrstvo stojim na zemlji i da me to što me prepoznaju na ulici nikada nije promjenilo, niti će.
Drago mi je što sam ostala ona žena iz naroda koja se više stara o društvenom nego o materijalnom.


Izvor: Instagram



9. Možete li nam preporučiti neku dobru knjigu za čitanje?
 
Naravno. 
Već par godina svima preporučujem knjigu "Marioneta" , književnice Biljane Alavanje.


10. Kako čitaoci mogu naručiti knjigu? 

Zavisi od države za koju bi se knjige slale. 
Svi čitatelji iz Srbije poručuju primjerak direktno kod moje izdavačke kuće "Samo korak" iz Bograda.
Za Crnu Goru i ostale države regiona, kao i svijeta, kod mene.
Obično mi pišu na mojoj instagram stranici. 
Uskoro će se moj roman naći i na policama velikih knjižara poput Lagune i Delfi.


Izvor: Instagram



Doris Ražnatović <----- Instagram profil
Doris Ražnatović <----- FaceBook profil


Izdavačka kuća Samo korak <---- Facebook stranica
Izdavačka kuća Samo korak <----- Instagram stranica


📝AMRABLE

Коментари