MARIJA MAROVIĆ: "DA MOGU, OBILAZILA BIH SVIJET SA FOTOAPARATOM I TRIPODOM"

 Fotografija je priča koju ne uspijevamo izraziti riječima.



Ona je talentovana fotografkinja iz Bara, svestrana, odiše pozitivnom energijom i harizmom i trudi se da nam fotografiju predstavi u drugom svjetlu. U svojim radovima prikazuje prirodnu ljepotu, iz modela izvlači samo ono najbolje i u njima budi  samopouzdanje, pa se modeli ispred njenog objektiva osjećaju sjajno. 



 1. KAŽI NAM ZA POČETAK KO JE MARIJA MAROVIĆ?

Marija je, prije svega, Pavlova mama i njemu je posvećen svaki slobodan trenutak i bezuslovna ljubav.

2. A KO JE @CHUPKA?

Marija i Čupka su iste dvije, šašave, društvene i komunikativne osobe.

3- POSTOJI LI NEKA RAZLIKA IZMEĐU NJIH DVIJE?

Razlike između Čupke i Marije nema, samo što ja lično više volim da me oslovljavaju nadimkom.


4. KAKO JE POČELA TVOJA FOTOGRAFSKA KARIJERA? KO JE BILA PRVA OSOBA KOJA JE STALA PRED TVOJ OBJEKTIV I  PODRŽALA TE UMJETNIČKIM SNOVIMA?


Moja ljubav prema fotografiji je počela jako rano, ali nisam imala uslova, vremena, a ni podrške da krenem da se bavim ovim profesionalno. Prije šest godina, taman negdje u ovo vrijeme, jedan od poznatih fotografa i moj prijatelj, Veri Veroza, me  pozvao da krenem sa njim kao asistent i da učim. Za sve što sam naučila i postigla, zahvalna sam njemu. Uz nesebičnu podršku mog supruga i prijatelja, krenula sam u ostvarivanje svog sna. Danas ja to isto radim, sa svim koji me kontaktiraju i pokažu interesovanje za fotografiju i ovaj posao. Onoliko koliko mogu, umijem i znam, da budem vjetar u leđa nekom novom, budućem kolegi.

Prva osoba koja je stala pred mamim objektiv je, naravno Pavle zajedno sa Nikolom, mojim suprugom, koji me podržao, bodrio i pomogao da istrajem i ne odustanem, a bilo je i takvih momenata. 😃 A najraniji Čupkini radovi se nalaze na Cetinju kod mame, u kutiji sa porodičnim albumima.


5. SJEĆAŠ LI SE SVOG PRVOG VELIKOG PROJEKTA? KAKO SI SE OSJEĆALA NAKON TOGA, O ČEMU SI RAZMIŠLJALA? 

Moj prvi veliki projekat? To je definitivno svaki dan i svako fotografisanje na koje odem. Ta odgovornost da budem "svjedok! najvažnijeg dana u životu onih koji su me angažovali, da ne propustim ni jedan detalj, momenat, emociju. Tako da slobodono mogu da kažem da je svaki moj angažman taj "prvi projekat". Sa svakog fotografisanja odem srećna i zadovoljna jer sam upoznala nove ljude i ostvarila poznanstva i prijateljstva. 

  
6. POSTOJI LI NEŠTO KARAKTERISTIČNO ZA TVOJE FOTOGRAFIJE? NEŠTO PO ČEMU BI SVAKO MOGAO DA PREPOZNA TVOJ RAD?

Prija mi, kad mi ljudi kažu da se prepoznali moju fotografiju, da se vidi trud i ljubav koju ulažem u to, a dajem 100% sebe na svakom fotografisanju. Onda je ono što je prepoznatljivo za moju fotografiju definitivno ljubav. ❤😃 


7. ŠTA TRAŽIŠ U SVOJIM MODELIMA? POSTOJI LI NEŠTO ODREĐENO ŠTO ŽELIŠ DA PROBUDIŠ U NJIMA, NEŠTO ŠTO ŽELIŠ DA POKAŽEŠ KROZ SVOJ RAD?
 
U mojim modelima, malim i velikim, tražim isto. Emociju, ljubav, onu unutrašnju šašavu dušu koja se krije jer me ne poznaje, ali na kraju se svi opuste i to bude jedno predivno druženje. Od onih najmanjih koji mi trče u zagrljaj kada me sretnu na šetalištu, jer sam i ja sa njima "porasla" , do onih malo većih sa matura i vjenčanja sa kojima sam "na ti" i vrlo rado pijemo kafu i sumiramo utiske sa fotografisanja.


8. ŠTA JE ONO ŠTO TE INSPIRIŠE KAO FOTOGRAFA? 
 
Da mogu, obilazila bih svijet sa fotoaparatom i tripodom i pravila noćne fotgrafije gradova. Tada svi prestajemo da žurimo, i nema gužve, a grad tek tada zasija u punom sjaju.


9. KAŽU DA LJUDI KOJI SE BAVE FOTOGRAFIJOM ČESTO SVIJET OKO SEBE VIDE KROZ IDEALNE KADROVE, DA LI JE TO ISTINA? VIĐAŠ LI PO ULICI SAVRPENE PRIZOTE KOJE BI FOTOGRAFISALA ČAK I KADA SI IZ KUĆE IZAŠLA BEZ FOTOAPRATA I NAMJERE DA SLIKAŠ?

Kada sam se doselila u Bar, bila sam oduševljena zalascima sunca jer su fascinantni.Mislim da sam ih svaki dan fotografisala jer je svaki jedinstven i čaroban. Moj suprug je znao da kaže: "Ajde molim te, sunce zalazi svaki dan."
Mislim da čovjek treba da fotografiše sve što mu se svidi, da stvara uspomene, bilo da kraj sebe ima fotoaparat ili samo mobilni telefon, kakav god kadar da je. Imamo predivnu prirodu i orkuženi smo mnogim prirodnim ljepotama, zašto da ih ne fotografišemo, ipak je svaki kadar uz takvu prirdu savršen. 😃


10. KOLIKO TI JE INSTAGRAM POMOGAO U PROMOCIJI I KONTAKTIMA?

Instagram je postao najvažniji vid oglašavanja i dosta mi je pomogao u promociji i stivaju novih angažovanja i poznanstava. Izrodila su se ča i neka velika prijateljstva, od virtuelnih do stvarnih...



11. KORISTIŠ LI JOŠ NEKU DRUŠTVENU MREŽU ZA DJELJENJE SLIKA KOJU BI MOGLA DA PREPORUČIŠ OSTALIM MLADIM KOLEGAMA?

Instagram i FaceBook su trenutno jedini vid oglašavanja, tako da je to i jedini vid komuniciranja sa potencijalnim klijentima. Sajt je u izradi, i nadam se da će se uskoro privesti kraju. Mada, priznajem, preporuka je ono što nam najviše pomaže.



12. ŠTA RADIŠ KAD NE FOTOGRAFIŠEŠ?

Kad ne fotografišem onda sam pred kompjuterom, obrađujem fotografije. A kada to završim, onda sam sa svojom porodicom i uživam u kafi pored mora.


13. MOŽE LI SE U CRNOJ GORI ŽIVJETI OD OVOG POSLA?

U Crnoj Gori se može solidno živjeti od fotografisanja, potrebno je jako mnogo truda i ulaganja, ali kad radiš nešto što voliš, trud se uvijek isplati. 


14. GDJE VIDIŠ SEBE ZA 10. GODINA?

Hmmm, odavno nikome nisam odgovorila na ovo pitanje. Za 10. godina će Pavle biti veliki i na raskršću kada će birati svoj životni poziv i dokazak na fakultet, biću tu za njega, da ga podržim u ostvarenju svojih snova. A ja ću i dalje biti Čupka koja fotografiše najvažnija zbivanja u Vašim životima.

INSTAGRAM :        https://www.instagram.com/chupka1985/
FACEBOOK:         https://www.facebook.com/marijamarovicphotography/about/?tab=page_info&edited=screenname


📝AMRABLE

Коментари